Thule ! ; )

Hej!

Jag hade ingen dator igår kväll så därför så blogga jag inte tyvärr ;( men men ... Jag skrev i förra inläget att jag skulle skriva lite om Thule i ''nästa'' inlägg så här kommer lite hon honom ;)


Thule !

Hans mankhöjd är 155 cm.
Han är en varmblodstravare.
Hans favorit gångart är galopp.
Han ÄLSKAR att rida ute i skogen.
Han är jätte snäll i både hagen och stallet.
Han vill ryttarens bästa, skulle ALDRIG skada ryttaren med vilja.
Han är född 1992, så han är 19 år.
Han har körts på travet.
Han älskar att rulla sig i lerpölar.
Han är mörkbrun i färgen.
Hans ''riktiga'' namn är Master Ping men
han kallas Thule.
Han är väldigt stark för att va så gammal.
Han är lika pigg som en 3-åring.
Han ser ut som en 11-åring har jag hört.
Det är http://friidamalmberg.blogg.se häst, men jag ska sköta Thule åt henne för han är typ för stark eller vad man ska säga för henne.
Frida Malmberg äger honom. Eller hennes Mamma gör det då men..
Han är den underbaraste och snällaste hästen jag vet/träffat.
Han galopperar hellre än att trava.

Så det va väl lite om Thule ;) Nu när jag ändå är igång kan jag ju berätta lite om mig själv ;)

Mig !

Jag heter Pia.
Mitt smeknamn har blivit ''Dikdykarn'' Enligt Danne och Henke.
Jag är 14 i oktober
Jag är 170 cm lång.
Jag älskar häster mer än något annat.
Jag har aldrig haft egen häst men varit typ halvfodervärd på 1 av min väns häst.
Har alltid velat ha egen häst men aldrig fått för min pappa klagar på hur mycket det skulle kosta om hästen blev sjuk eller skadad men hur ofta händer sånt ? Aldrig typ.
Jag vill alltid hästens bästa.
Folk brukar säga att jag är snäll och omtänksam.
Jag har inte många vänner men jag har hellre få vänner än inga alls.
Min musik smak är lite udda.
Jag bor tillsammans med mamma, pappa, 2 katter, 1 kanin och några fiskar.
Jag har inga syskon, är ensam barn.
Jag bråkar ganska ofta med mina föräldrar tyvärr.
Jag har typ ett ''andra'' hem ;P hos Frida Malmberg ! Det är till henne jag går när jag bråkar med mina föräldrar.


Jaa det va lite om mig med ;)


''
Jag har hellre få vänner än inga alls''
''
Jag har hellre en äkta vän istället för tusen falska''
''
Jag accepterar mina vänner för dom dom är, inte för dom dom försöker vara''
''
Jag tror på kärlek vid första ögonkastet''
''
Jag älskar mina vänner''


Min dag !
Idag så vaknade jag runt halv 12 hos Frida.
Frida sov där nere så jag gick ner och hon va halv- vaken. sen kanske en kvart - halvtimma efter jag hade gått nrt kommer Fridas mormor hem till dom och ska väcka Piia (Fridas mamma)hon lyckades med lite hjälp av Fridas hund Muru.
Hon sa på finska till Piia att hon va tvungen att gå upp och ringa Tuija. (Piias kusin tror jag det är) Och sen kommer dom hem igen och då kommer Robin (Fridas lillasyster) hem och säger till Frida att dom ska åka till Tuija snart och sova där! så dom skjutsa hem mig på vägen dit och kanske 2 minuter efter jag kommit hem börjar jag och pappa prata om vart dom skulle och då säger han att jag kunde fått följa med (LITE SENT GUBBE!!!) Fan va arg jag blir när han gör så ! :@ ja det

Kommentarer
Postat av: Patricia

När ska du rida Thule nästa gång då? :) <3

2011-08-01 @ 13:48:48
URL: http://patriciaaigaa.blogg.se/
Postat av: Pia

när jag åker till Frida nästa gång ;) <3

2011-08-01 @ 14:13:50
URL: http://piajonssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0